MARIA HAUKAAS MITTET - TILBAKE I BRUDEKJOLEN

Mykjemeir Personlig Trening starter denne uken et trenings- og kostholdsopplegg for Maria Haukaas Mittet som varer frem mot sommeren.

Foto: Stella Pictures

GLIMT I ØYET
Foto: The Weather Island
Maria har et stort ønske og mål om å komme tilbake i den formen hun var da hun giftet seg. Med andre ord; Maria skal tilbake og inn igjen i brudekjolen!

- For å ha et konkret mål der framme, så skal jeg prøve å jobbe så hardt at jeg kommer inn i brudekjolen igjen... -bare for gøy. -Fordi trening skal gjøres med glimt i øyet, sier Maria.


MITT LIVS BESTE FORM
- Da jeg giftet meg i 2010, hadde jeg trent med Mark Hawkins i 3/4 år og var i mitt livs beste form. Jeg følte meg sterk, vital og full av overskudd. Nå, etter å ha blitt mor for første gang, kjenner jeg at jeg lengter etter å kunne ha den følelsen igjen. Det er frustrerende og demotiverende med alle disse "små-vondtene" som dukker opp i en utrent kropp. Jeg trenger helt klart hjelp til å komme meg dit jeg vil være treningsmessig. -Og det får jeg nå, sier Maria.


MÅ PASSE INN I HVERDAGEN
Det er viktig å legge til at Maria sitt mål er også å ha en sterk og spenstig kropp med mye energi til å levere som artist og ikke minst som mor og kone. Vår trener Mark Hawkins er mannen som skal følge opp Maria på trening og kosthold. Sammen har de satt opp noen konkrete mål for perioden.

På bildet: Mark Hawkins, personlig trener Mykjemeir. Foto:Maria

- Vi er opptatt av at dette skal gjennomføres med et grundig og fornuftig opplegg som passer inn i Maria’s hverdag og at vi jobber for å etablere gode vaner som hun skal ta med seg videre. Vårt fokus er også å ta tak i svakheter og forskjeller i styrke og bevegelighet for å skape størst mulig symmetri i kroppen. Målet med dette er å få en kropp som fungerer så optimalt som mulig og minske risikoen for potensielle skader og plager, sier Mark Hawkins.

Hvorfor har du valgt å trene med personlig trener, Maria?

- Jeg vet at det er like mye psyken min som er utrent. Den bruker lengre tid enn kroppen, og derfor er en PT uvurderlig hjelp om jeg skal ha resultater av treningen min. Jeg gruegleder meg til å få trenings-tyn av Mr Hawkins, sier Maria med et lurt smil om munnen.

- Ønsk meg lykke til og følg med her på bloggen og på instagram, avslutter Maria. 


Instagram-adresser:
- @mariahaukaasmittet 
- @mykjemeir


HER ER TRENINGOPPLEGGET
Opplegget vil innebære 2 økter i uken på Mykjemeir. I tillegg skal Maria gjennomføre 1-2 økter på egenhånd der hun følger et treningsprogram som Mark har utarbeidet. 
For å gå ned i vekt og stramme opp, må energiinntaket til Maria ligge i underkant av det hun forbruker. Derfor vil også kostholdet hennes bli fulgt opp. Her vil bevisstgjøringen av gode kostholdsvalg være fokusområde, slik at energiinntaket er riktig justert i forhold til Maria`s energiforbruk. Samtidig er det viktig at hun har et kosthold som gir henne nok energi til å trene godt og yte i hverdagen.

Maria vil bli testet i ulike styrkeøvelser og i utholdenhet. Deretter vil hun bli retestet en gang i måneden fram til sommeren. Testene vil bestå av en Cooper test og 4 styrke/spenstøvelser som utfordrer ulike deler av kroppen og i relasjon til det Maria ønsker å oppnå.

Vi ser frem til mange gode økter sammen og nye mål som skal nås! Vi kommer med løpende oppdateringer hver uke…!!!  Klikk deg inn her for del2.


Klar - ferdig - GÅ!!                           Foto: Maria Haukaas Mittet