Høstlig åpenbaring av Maria Haukaas Mittet

Maria Haukaas Mittet sammen med sin personlige trener, Mark Hawkins fra Mykjemeir Raw

Vi skriver månedskiftet september/oktober, og vi er godt i gang med høsten. Vi tar en liten prat med Maria Haukaas Mittet etter treningsøkten med sin personlige trener, Mark Hawkins fra Mykjemeir Raw.

- Denne sommeren har jeg for en gangsskyld ikke latt meg selv forgå i grillmat og latskap. Nå er investeringen også begynt å vise seg. Utrolig tilfredsstillende med tanke på tid og vilje som er lagt i det. -Men jeg er ikke helt ferdig ennå. Nei, faktisk så blir man ikke ferdig med å passe på helsa si. Heller ei å sette seg mål i treningen i seg selv, sier Maria. 

- Iløpet av sommeren har jeg i tillegg til treningen fått litt hjelp av personlig trener, Mia Eckhoff fra Mykjemeir Raw, til å justere litt på kosten. Det som er gjort er å spise mer grønnsaker, redusere litt på mengde på måltider, redusere på inntak av brød, og heller spise hjemmelaget knekkebrød. Valg av rene proteinkilder har også hvert viktig, forteller Maria.

- I begynnelsen er dette utrolig utfordrende. Maten føles smakløs og jeg må ut av rutiner for å lage nye rutiner, men vips! Før du vet ordet av det så er du inni et utrolig bra mønster med å velge riktig. Hos meg tok det en og en halv uke! Så mye kviing, og unnamanøvringer for 10 dager!!! Typisk! 

- En annen ting som har slått meg i de siste ukene er at du kommer til et punkt der de to treningene i uken ikke lenger er nok. I tillegg, er det mengde bevegelse i løpet av uka som gjør nytta si. Man må investere i hverdagen. Det er faktisk noe i det ekspertene sier: ta trappa istedet for heis, gå til jobb osv. 

- Jeg bestemte meg for å ta beina fatt for å levere pjokken i barnehagen. Det er nøyaktig en 18 min gange hver vei. -For en uttelling, ikke minst åpenbaring! I tillegg til å gå i et kjapt tempo får jeg sortert tanker og tatt kjappe jobbnotater på tlf. Flere fluer i en smekk! Tjohei!

En blid og fornøyd Maria Haukaas Mittet får "pushet" seg godt hos Mykjemeir Raw